Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

söndag 5 april 2009

OMX 30

I januari månad när jag började blogga hade jag en bild av OMX 30 med glidande medelvärden. MA 2 (medellångt 50 dagar) och MA3 (långt 200 dagar). Se länken. http://sparaklokt.blogspot.com/2009/01/placeringsstrategi-2-r-framt.html



Bilden ovan illustrerar dagens bild. Vi ser att det långa medelvärdet har närmat sig, men det är en bit kvar innan det blir en köpsignal. Det är i alla fall på rätt väg. Jag tror att om man använder sig ut av glidande medelvärden för långsiktiga investeringar på 5-7 år så lär man göra riktigt bra affärer. Jag själv har inte använt det, men skall göra det hädanefter. Vid förra krisen uppstod det en sälj signal 13 September 2000, sedan en falsk köp signal 21 Januari 2002, som följdes av en säljsignal igen vid 20 Februari 2002. Nästa köp signal dröjde ända fram till 5 Juni 2003.


Inga kommentarer: