Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

torsdag 2 april 2009

Placering April


Min placering för April månad vart än en gång Ratos aktien som har blivit en favorit hos mig. Jag övervägde mellan Ratos, Nordea och Öresund aktierna. Det vart 160 Ratos aktier från kurs 122 för 19619 Kr. Imorgon kommer jag att få utdelning för Ratos aktierna på 340*9= 3060 kr och dem pengarna skall jag placera i nya innehav av Avanza Zero. Nu har det gått 4 månader sedan jag började att blogga om mitt sparande. Jag kan läsa att jag har ändrat i min strategi lite grann. I mitt första inlägg har jag skrivit att jag enbart skall placera i Zero och Bull och i nästa inlägg skriver jag om placeringar i investmentbolag. Strategin ändras från månad till månad, men nu tror jag att grunden för strategin fungerar. Idag funderade jag mycket på om jag skall öka investeringen närmaste månaderna och sedan allteftersom minska. Det får visa sig.

Inga kommentarer: