Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 28 januari 2014

Bästa Budgetprogrammet


Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om Smartbudget, som jag tycker är marknadens bästa budgetprogram för privata personer. Jag själv använder plustjänsten som kostar 199kr/år och är helt nöjd med tjänsten. Jag får en väldigt bra överblick av min privatekonomi, jag har använt tjänsten sedan februari 2012. Programmet är riktigt grymt gjort och väldigt enkelt att använda. Du får en översikt på ditt saldo, lån och hur mycket du faktiskt har spenderat. Det går att lägga upp flera olika konton och jag har lagt upp alla mina konton som jag har hos Avanza och även min IPS. Då har jag full koll på min ekonomi när jag gör en överföring från mitt lönekonto till något Avanza konto. När jag får en utdelning från någon aktie så lägger jag det som en manuell post som övrig inkomst. De som gjort programmet har verkligen tänkt ut allt som har med privatekonomin att göra.
Det går att;
  • Få koll på alla sina avtal exempelvis, gymkort, tidningsprenumeration, el, försäkringar
  • Lägga upp lån och skulder, räntan på dessa.
  • Lägga upp sparmål
Det finns en gratistjänst om man inte vill betala 199kr/år. Smartbudget har fått pris från Internetworld, som en av sveriges 5 bästa finanstjänster år 2011 och 2012.

4 kommentarer:

Jake sa...

Kan bara hålla med, Smartbudget är grymt bra. Jag har aldrig orkat håla efter en budget tidigare, mest eftersom jag tyckte det var drygt att bokföra allting manuellt. Men det automatiska bankimporten gör det ju hur enkelt som helst. Helt klart värt 199 spänn per år. Värvar man någon får man en gratismånad också. Bästa tjänsten på länge.

Jag fattar att du förmodligen är sponsrad på något sätt av dem, men jag har ingenting att göra med Smartbudget öht, jag ville bara säga att jag verkligen håller med. :)

beatrice lindgren sa...

Jätte intressant blogg!!

Läs och sprid gärna min blogg,
den handlar också om ekonomi! Kram

http://beatricelindgren.blogg.se

SparaKlokt sa...

Hej Jake,

Jag håller med om att det är den bästa tjänsten som har med privatekonomi att göra. Jag gillar också den automatiska bankimporten.

SparaKlokt sa...

Hej Beatrice,

Tack!

Jag skall kolla in din blogg.