Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

torsdag 24 april 2014

CDON minskar förlust, upp 3,5%!

Jag har väldigt mycket investerat i CDON och trott mycket på E-Handel, men tyvärr har jag varit för tidigt ute och köpt på mig CDON. Nuvarande värdet av mina CDON aktier är 71 000 kr och då har jag en förlust på -10%. Bolaget går åt rätt håll i alla fall och minskar förlusten, de har även utvecklat egna betallösningar istället för att köpa det utifrån. Jag tror fortfarande väldigt mycket på CDON och sitter o väntar på att kursen ska dubblas :).

E-handelsbolaget CDON redovisar ett resultat efter skatt på -4,2 miljoner kronor för det första kvartalet 2014 (-17,3). Resultatet per aktie uppgick till -0:04 kronor (-0:21).
Nettoomsättningen uppgick till 1.133 miljoner kronor (1.032).
Bruttoresultatet blev 169 miljoner kronor (146) vilket gav en bruttomarginal på 14,9 procent (14,1).
Rörelseresultatet blev 0,1 miljoner kronor (-4,2) och rörelsemarginalen var 0,0 procent (-0,4).
Jämförelsesiffrorna är justerade för avyttrade verksamheter och engångsposter.

Inga kommentarer: