Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 6 juni 2014

Bästa Fondportföljen 2014 utveckling 6,6%

Tänkte börja med att nämna min bästa fondportfölj inför varje år. Det här året är jag ganska sen, men gör det ändå. Många av mina läsare sparar inte i aktier utan har frågat mig om jag kan göra en rekommendation över fondportfölj inför 2014, såsom jag gör med PPM portföljer inför varje år.

Jag har valt ut dessa fonder;


Avanza Zero - tycker att den är den bästa Sverigefonden som finns på marknaden utan avgifter. 30%

Didner&Gerge - den bästa Småbolagsfonden. 30%

Brummer MS -  den bästa Hedgefonden. 20%  

Atlant Stability -  väldigt schysst Hedgefond 20%

Jag rekommenderar att öppna ett konto hos Avanza, där finns alla fonder ovan.

Utvecklingen för varje fond hitills i år är:
Avanza Zero 8,3%
Didner & Gerge 13%
Brummer MS 0%
Atlant Stability 1,6%

Hela portföljens utveckling för i år är 6,6%. Jag tycker att det är en schysst utveckling med tanke på att 40% av portföljen består av hedgefonder.  

Inga kommentarer: