Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

onsdag 18 juni 2014

Löneförhöjning.....

Jag fick igår ny lön på 37 100 kr och det tycker jag är helt OK och jag är nöjd med det. Jag jobbar inte heltid eftersom jag har min dotter varannan vecka. Då jobbar jag 6h när jag har henne och 8h när jag inte har henne, så det blir 87,5% och då blir min bruttolön på 32 462,5 kr. I 3 år framåt blir det nog inte något nytt sparande. Allt som kommer in skall helt enkelt ut, kanske tar ut aktieutdelningar också. Vad det går ut på spelar ingen roll, kläder, resor, restaurangbesök och nöjen. Har ingen flickvän just nu, så där tjänar jag in lite cash haha. Jag privatleaser en Audi A5 i 3 år och får den 31 Augusti, sen blir det en Omega klocka. Både bilen och klockan blir blåa, älskar blått. Nu är det mycket fotbolls VM som gäller, själv håller jag på Portugal.

Vilket lag håller ni på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom du med lite tur kanske kan räkna med att få ca 35% av din slutlön när du går i pension så behövs en större buffert. Fast du har antagligen ganska gott om tid att skaffa denna.

För egen del hoppas jag att antingen Brasilien eller Tyskland vinner. Med tanke på det jag sett hittills känns Tyskland som favoriter.

Booban sa...

Hej! Kan du förklara lite om privatleasing? Är det verkligen fördelaktig? Har du jämfört med andra möjligheter? Typ, starta ett företag för att leasa?