Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 4 juli 2014

Amasten preferensaktier +9%

Amasten Preferensaktier gick ut i handeln idag och de har stigit med 9% från teckningskursen 250kr. Jag hade tecknat för 10 000kr, men fick bara 7500kr. Just nu äger jag preferensaktier i SAS, Fast Partner, Ratos, Akelius och Amasten. Nöjd med utvecklingen hos alla förutom SAS som jag är riktigt besviken på. Jag kommer att följa närmare utvecklingen på dessa preferensaktier. Claes Hemberg har varnat för fastighetsaktier när räntan börjar gå upp, då slår det dubbelt mot fastighetsbolagen. Äger nog dessa 2 år framåt just nu i alla fall. Köpte preferensaktierna hos Avanza, rekommenderar er att öppna depå där om ni vill börja handla med aktier själv.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Oväntat dålig start för Amasten Pref enligt min mening. Vad tycker du?

SparaKlokt sa...

Jag e ganska nöjd med utvecklingen faktiskt. Så länge man inte gör förlust o får sina utdelningar är jag nöjd.

Unknown sa...

Vad tror du om SAS prefen framöver?

Mvh

Anonym sa...

Konstigt att du fick så pass många Amasten Pref i förhållande till vad du tecknade dig för. Jag fick bara ca 10% av vad jag ville ha men tecknade ca 15 ggr mer än vad du gjorde.

SparaKlokt sa...

Jag kommer i alla fall ha kvar mina SAS pref, kommer inte köpa några fler. De har gått ner väldigt mycket så lite skulle jag kanske köpt om jag inte ägt några.