Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

måndag 27 oktober 2014

Min portföljfördelning, 60 % aktier


Efter mina köp av Bonheur och Fortum består nu min portfölj av, 60% Aktier och 40% Räntor. Då har jag lagt till Preferensaktier i "ränta delen". Vet inte om det är rätt att göra så, men tycker att dem e mer lik räntebärande papper än aktier. Från 14-24 Oktober har jag utökat aktiedelen ordentligt. Då har jag tankat på mer av Ratos och Industrivärden. Köpt in Coca Cola, IBM, Fortum och Bonheur. Dem utländska akiterna får inte överstiga mer än 3300 kr i utdelning, läs mer här på Gustavs Blogg, men jag har ändå bevakning på Realty Income, Berkshire och AT&T. 
Nedan kan ni se hur SIXPRX sett ut 14-24 Oktober, nu gäller det att avvakta till nästa större nergång. Jag måste försöka att avvakta minst några månader så att jag kommer "rätt". Om börsen går upp så är det bra. Om börsen går ner mycket typ 30% är det ännu "bättre". Har ju 40% räntebärande som jag kan köpa aktier med. HM, Lundberg; Castellum och Investor är kandidater till dessa pengar. 9% av portföljen är ett Superlån från Avanza.


Vad tycker ni om portföljen just nu och fördelningen av Aktier/Räntor?

Inga kommentarer: