Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

lördag 29 november 2014

Uppdatering av portföljen - Castellum nu 5 %


Portföljuppdatering 2014-11-27. Största förändringen från föregående portfölj allokering är att fonden Spiltan Högräntefond åkt ut och in har Castellum kommit in. Castellum är ett bolag som jag definitivt kommer att öka i, men tycker att de stigit alltför mycket. Det sticker i fingrarna då "aktiedjävulen" viskar i mina öron om att göra några köp i exempelvis Statoil, Seadrill eller Bonheur. Oljepriset rasar och även Norska kronan faller, men jag vet inte om jag ska placera nåt i Norge. För några dagar sedan överförde jag 12 000 kr från mitt ISK till IPS konto, där sålde jag Fast P preferens. Det blir mellan dessa bolag HM, Castellum, Industrivärden och Investor, som pengarna placeras i. Återkommer mer om detta senare nästa vecka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte Statoil. Drygt 5% i utdelning medan man väntar...

/J

SparaKlokt sa...

Jo jag funderar starkt på att köpa imorgon i mitt IPS konto. Fastän det ser mörkt ut för oljebolagen en längre tid. Statoil kommer ge en utdelning i vilket fall som helst, så då bryter jag inte min strategi om utdelningar

Svensk i Dubai sa...

Hur tänker du angående CdOn och Teckningsrätter?

SparaKlokt sa...

Jag kommer att sälja teckningsrätterna o eventuellt köpa Catellum. Anledningen till att jag inte köper är för att för stor del av portföljer är CDON. Hur gör du?

Mcdonkey sa...

Seadrill har ju slopat sin utdelning, hur ser du på den saken?

SparaKlokt sa...

Just därför kommer jag inte att placera nåt på Seadrill, men å andra sidan så har ju marknaden överreagerat tycker jag. Det blir Statoil imorgon som ger en direktavkastning på 5%. Ser det som ett bra köp då allt annat stigit mycket. Norska kronan o även oljepriset har ju fallit mycket.