Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 20 februari 2015

Bolåneportföljen går riktigt bra - realiserad vinst 7 228 kr!


Jag har lånat 200 000 kr extra på lägenheten eftersom den stigit så mycket i värde och målet är att slå det rörliga bolånet ca 1,9% (före skatt) och avkastningsskatten på 0,27%. Jag räknar med att min totala kostnad för lånet hamnar på 3200 kr efter skatt. Senaste månaden har gått grymt bra och jag har nu tagit ut totalt 7 812 kr.



          Ränta (netto)     Uttag    Amortering     Lån                Depåvärde    
Jan      362                  1062            0               200 000          200 218
Feb     222                  6750          300             199 700          200 597

Realiserad vinst (Uttag - Ränta) = 7 228 kr 

Mina portföljer har jag hos Avanza, rekommenderar er att öppna ISK konto där om ni vill sköta era aktie affärer själva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle det inte vara intressant att flytta över överavkastningen (7800kr)i lågrisk etf:er typ BFK med månadsutdelning tills du täcker månadskostnaden för lånet. Bara 42000 kvar tills det är klart och betalt. Frestanden iaf hypotetiskt :)

SparaKlokt sa...

Måste läsa på mer om ETF:er i sådana fall. Skall kolla upp BFK som du skriver om.

Anonym sa...

petrusko skriver om en del etf:er och även om fixed income vilket jag tycker borde vara ett komplement till din boleåneportföljs strategi