Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

måndag 16 februari 2015

Så tänker jag placera nu med minusränta - 0,10%

I min vanliga utdelningsportfölj kommer det inte ske några förändringar. Utdelningen som jag får från mina innehav kommer jag placera i fonden Catella Avkastning och det kommer heller inte ske några förändringar i bolåneportföljen. Placerare som skall in i börsen i nuläget bör tänka flera ggr om. Jag skulle aldrig placera all in i nuläget, utan 30% i aktier och 70% i räntebärande. Detta gäller för de som skall in i börsen, inte för dem som redan varit med i uppgången. Avanza har en bra bild på hur man bör tänka i nuläget. Öppna gärna ett konto där och sköt om dina sparmedel själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med minusränta blir det ju ännu mer ointressant att spara i räntebärande.

Vi vet ju alla att det kommer och bli en rejäl krasch men jag tror det kan gå upp lite till innan dess. Speciellt om Ingves sänker igen.

SparaKlokt sa...

När jag skriver räntebärande, då menar jag räntebevis. Dem följer ju stibor räntan, eller tänker jag fel?