Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

söndag 15 mars 2015

Min tjänstepension just nu -- 226 874 kr



Min tjänstepension ligger just nu på 226 874 kr, jag har valt ett ganska fegt val där båda mina val är en traditionell försäkring hos Alecta. Borde ha valt en fondförsäkring istället för den traditionella.När börsen gått ner en del gör jag det. Tänkte skriva en del inlägg om mina val kring tjänstepensionen framöver.

Mina historiska val.
Familjeskydd och Återbetalningsskydd.
Fondförsäkring
Traditionellförsäkring.
Utveckling hos Alecta.
Framtida val.
En egen pensionsprognos hos minpension.

Hur har ni gjort era val?? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alecta är inte helt ute och cyklar
de har snitt 12,5% på 5 år tror jag
med en kostnad av 0,13%

SparaKlokt sa...

I valet kring den traditionella försäkringen är det nog rätt val att välja Alecta.