Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 18 augusti 2015

PPM portföljen 6% i år


Min ppm portfölj för i år har ganska väl tycker jag. Jag står fast vid mina 30% obligationsfonder och 70%  aktiefonder. I år har avkastningen varit 6% och i snitt sedan 2000 ligger jag på 8%. Strategin ligger i att göra återbalanseringar när fondandelen för obligationer förändras. Jag är nöjd med utvecklingen hittills och väntar på en större nedgång så jag kan öka andelen aktiefonder. 

Hur går det för er och vilka innehav har ni?

Jag bloggar numera på sidan www.sparaklokt.se och skriver en del sporadiska inlägg här.

3 kommentarer:

Patrik sa...

Hej!

12% i år än så länge. Byte från 100% aktiefonder till 50\50 aktie- och räntefonder när omx var runt 15% för att säkra uppgången. Det känns som ett rätt beslut nu ☺

Mvh,
Patrik

SparaKlokt sa...

Det gjorde du väldigt bra!

Följ mina nya inlägg på sidan www.sparaklokt.se

patialalegitimate sa...

LOAN OFFER TO SERIOUS PEOPLE
Do you need a quick loan?
Have you been denied a bank loan?
Do you need a loan during this pandemic?
interest rate of 2% no matter your location
Do you need a loan to solve your financial problems?If so, then you are in luck because my company lends for a short time and the interest rate is low. If you are interested, Kindly reply to us at (Whats App) number:+919394133968 patialalegitimate515@gmail.com Mr Jeffery.