Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

måndag 1 mars 2010

PPM Byte

Har just gjort ett PPM byte. Jag har fått en väldigt negativ bild av hur Europas ekonomi kommer att utvecklas inom närmaste månaderna, speciellt PIGS länderna. Portugal, Irland, Grekland och Spanien. Därför har jag dumpat Europafonden. Nästa byte kommer ske runt Juni.


Efter bytet har jag nu:

80 %. SKAGEN Global. PPM nummer: 984187
20 %. ValueInvest LUX Japan A Cap. PPM nummer: 603985

Sedan årskiftet är resultatet -7%.

Tanken är att jag skall redovisa mina PPM val och resultat regelbundet. För er som inte har jättekoll på sina PPM fonder och skulle vilja att någon gör det åt dem, så kan jag gärna hjälpa er. Du får gärna maila mig sparaklokt@gmail.com om du är intresserad så berättar jag mer. Jag hjälper just nu 9 personer med deras PPM-val. Dessa 9 är familj, vänner och folk som inte alls känner mig från nätet, som har följt bloggen.

Inga kommentarer: