Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 28 december 2012

Veckans inlägg, "Att investera i räntepapper"




Varje vecka skall jag redovisa det bästa blogginlägget som någon av mina ekonomiblogg kollegor har skrivit om. Den här veckan vill jag länka AnotherValueInvestor till hans mycket pedagogiska sätt att beskriva hur räntepapper fungerar, när det bör investeras i och vilken fond som man bör välja just i dag i den kategorin. Tack AnotherValueInvestor!

Om AnotherValueInvestor

"Jag som bloggar under pseudonymen "AnotherValueInvestor" är en värdeinvesterare i 30-årsåldern. Jag är jurist, anställd vid en affärsjuridisk advokatbyrå och har sedan något år tillbaka en juristexamen och en filosofie magister i kommersiell rätt. För närvarande studerar jag till civilekonom. Min investeringsfilosofi skulle jag beskriva som 80 procent Fisher/Buffet (growth/wonderful company) och 20 procent Graham (värdeinvesterare)."


Veckans blogginlägg

Inga kommentarer: