Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 23 januari 2009

När det vänder går det fort!


"Inledningen på börsåret 2003 påminner om det vi upplever just nu. Börsen startade med att stiga cirka 5 procent. Sedan föll den tillbaka och i mars hade den fallit med cirka 12 procent. Sedan vände den, och på samma sätt som tidigare vändingar så kom den snabbt och kraftigt.
Efter en månad var den upp 10 procent, efter två månader hade den stigit 17 procent, och efter ytterligare en månad 22 procent. 2003 blev ett riktigt bra börsår som slutade på plus 30 procent, och från botten steg OMXS-index 48 procent.
Är det läge att köpa aktiefonder nu? Ja, jag tror det, även om börsen kan komma att gå ned igen tror jag att vi är nära en långsiktig vändning." skriver Jesper Strandberg och det är just det jag hoppas på!





Just nu tycker jag att börsen har visat en styrka sedan botten noteringen vid November. Styrkan i nedgången har i alla fall avtagit, men detta betyder ändå inte att det kan dyka kraftigt ner. Jag håller på min strategi och skall investera 20 000 per månad i Avanza Zero hela 2009. Det återstår att se om grafen kommer att gå under bottennoteringen eller om det orkar att hålla sig över den, om det håller sig över så tror jag vändningen är nära....



Inga kommentarer: