Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

torsdag 10 december 2009

Summering av året

Hej (till alla som fortfarande hittar till min blogg)

Jag tänkte nu summera lite grann året som har gått. För mig har det gått riktigt bra tycker jag, synd bara att jag inte höll mig till min strategi fullt ut. Det som har varit positivt för mig är att jag började gå in i börsen i "rätt" läge och gjorde det månadsvis. Att gå in månadsvis kommer jag nog att ha framöver än att köra all-in. Jag är mer ute efter att hitta trender och spara långsiktigt. Det negativa är att jag inte höll mig till min strategi helt och hållet utan vek av den lite grann. Jag vill i alla fall att ni håller tummarna för att vete priset skall öka nästa år ;). För svenska börsen tror jag på en uppgång mellan 10-20% och har gjort mina investeringar utefter det. Jag tror fortfarande på att vi har goda år framför oss fram till årskiftet 2011/2012. Meningen med den här bloggen var att jag skulle i framtiden öppna eget inom PPM-förvaltning och kapitalförvaltning. Den målsättningen har jag fortfarande och kommer att sätta min energi på att förverkliga mina mål. Mina planer är att ha bolaget inom 5 år. Så till nästa år har jag tänkt att redovisa fiktiva portföljer av PPM, IPS och Spara till barn portfölj, som ni läsare kan ta del av och följa dess utveckling. Jag börjar 1 Januari. För er som inte är aktiva inom era PPM val så kan jag förvalta dessa åt er. Jag kommer att göra en identisk placering av min egen PPM portfölj. Det ni behöver göra är att skicka era personnummer och beställa en personlig kod från PPM. Anledningen till att jag gör detta är att jag hoppas på att ni kommer bli framtida kunder till mig. Min PPM portfölj har hitills i år utvecklats 55% och i snitt 8 % per år och då har jag inte varit speciellt aktiv om man bortser från i år. Mina placeringar följer min bloggs namn nämligen sparaklokt.

Inga kommentarer: