Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

måndag 21 mars 2011

Slå Boräntan!


Jag har en depå där jag försöker att slå boräntan, som just nu ligger på 3,75%(Nordea) och netto blir det 2,6%. Mitt mål är att slå boräntan och på så sätt tjäna på att låna pengar än att betala in det på lägenheten. Jag räknar med att boräntan ligger på runt 4% i snitt i år, det innebär 2,8% netto. Så länge jag slår 2,8% så tjänar jag på att låna istället för att betala in det på lånet. Senaste tiden har inte gått så bra, men jag är övertygad om att det kommer att vända. Se mina tidigare inlägg av bolånedepån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tankevurpa? Du skall väll endå slå räntan INNAN du drar bort Ränteavdraget eftersom du betalar skatt på vinsten?

SparaKlokt sa...

Nej jag kommer inte betala skatt på vinsten eftersom jag har det i ett Kapitalförsäkrings konto och kommer att sälja det innan januari. Så det innebär att jag behöver bara slå netto räntan.