Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 26 november 2013

Förhandla ner mäklarpriset

När jag sålde min lägenhet för ett halvår sedan så förhandlade jag ner mäklarpriset. Kom alltid ihåg att förhandla när du säljer din lägenhet. Se även till att mäklaren värderar din lägenhet till rätt värde. Du kan göra det genom att kolla upp vad liknande objekt gått för i området. Kolla alltid med minst 3 olika mäklare som kommer hem till dig och värderar din lägenhet. Jag lät 3 olika mäklare komma och värderade min lägenhet och sedan förhandlade jag genom att skicka mail fram och tillbaka. Den som fick min lägenhet såld var den mäklaren som värderat min lägenhet högst och han var inte dyrast heller. Jag kommer i följande inlägg visa min förhandling som jag gjorde med mäklarna  där ni kan ta del av mina mail.

Inga kommentarer: