Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

onsdag 4 december 2013

Min utdelning 9709 kr

 

 
 
Målet med mina investeringar är att någon gång i framtiden kunna leva på mina passiva inkomster. Nämligen utdelningar som jag får av mina aktieinnehav. 2013 års utdelningar vart totalt 9709 kr. Jag har räknat med mina utdelningar från mitt IPS konto, men drar av skatten som jag kommer att få skatta i framtiden. Jag vet inte exakt vad mina totala kostnader ligger på, men räknar jag grovt så ligger det på runt 19 000kr/månad. Jag ska väcka liv på mitt konto hos Smartbudget och räkna ut exakt vad mina kostnader är. Just nu täcker mina utdelningar 4% av mina kostnader, så jag har mycket att ta igen.....
 

 
Bästa Nätmäklaren


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra där :)
Har snickrat ihop en ny resultatuppföljning i Excel med pivotdiagram. Rätt enkelt och känns lite bättre än att använda SmartBudget.
Du får höra av dig om jag ska visa någon dag :)

Hörs, Magnus

SparaKlokt sa...

Ja det låter bra. Vi får kolla upp det där.