Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

söndag 9 januari 2011

Inför 2011

Jag skulle ha skrivit den här "inför" artikeln för några dagar sen, men det har inte blivit av. Tänkte skriva här mina tankar om nästa år och även kolla mitt inlägg som jag gjorde inför år 2010. Där skrev jag bla:

"Jag vill att ni håller tummarna för vetepriset skall öka nästa år ;)" - Priset ökade väldigt mycket.

"För svenska börsen tror jag på en uppgång av 10-20% och har gjort mina investeringar utefter det" - Prickade nästan rätt vart väl en uppgång på 22%

Det här året tror jag på att svenska börsen stiger med mellan 10-20% och en placering på xact bull 2 är inte en helt fel placering. I år har jag 2 olika investeringspott. Med den ena skall jag försöka att klå rörliga boräntan och den andra är lite mer risk där jag använder xact bull och xact bear i långsiktiga mönster. Kommer att redovisa i min blogg exakt vad jag köper och säljer. Jag kommer även redovisa min dotters portfölj som är 3 år, min brors portfölj som är 16 år, mitt IPS-spar och även PPM-depån. PPM depån gick upp ungefär 6% förra året 2010. Mina planer på ett förvaltningsbolag har jag lagt på is och anledningen till det är att FI har för höga krav. Jag skall försöka att skriva mer i min blogg framöver. Skall försöka att ha 1 inlägg per vecka.


Inga kommentarer: