Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

lördag 11 februari 2012

Genomgång av mina kostnader


Det är nu dags att gå igenom mina kostnader. Jag känner att jag inte har full koll på mina kostnader just nu. Tänkte försöka att se över detta och ta bort eller dra ner på vissa kostnader. Jag är övertygad om att det finns sådana kostnader som jag kan göra det. Jag flyttade in i min nya lägenhet (se här) för 2 månader sen och innan dess så bodde jag hos mina föräldrar ett tag efter att ha skilt mig. Jag letar efter ett gratis budgetprogram för privat ekonomi. Någon som vet om något bra progra för detta?
Jag har kollat lite snabbt compricer och smartbudget, ska testa dessa och sedan börja redovisa det här. Tänker göra en "sparaklokt" lista i pdf format som mina läsare kan ladda ner med en checklista på hur man kan göra för att dra ner på sina kostnader.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Använder själv smartbudget och är väldigt nöjd med det. Använder dock betalversionen, men tycker det är värt det för att kunna kopiera in utdrag från banken.

Är inne på mitt andra år med direkt uppföljning av kostnader och inkomster. Men har även klistrat in hela bankutdraget för 2010 och fått en fullständig analys av det året.

Hoppas du finner något du gillar.

SparaKlokt sa...

Hej,

Vad bra att du gillar det. Jag skall testa det och sen se hur det går. Jag har läst lite om dem och det verkar vara ett omtyckt program. Redovisar du detta i din blogg?

Unknown sa...

Hej!
Det har ännu inte blivit några detaljerade genomgångar utifrån detta. Men det kan komma så småningom.

Hoppas du blir nöjd om du provar.