Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

lördag 29 december 2012

Placering av 600 000 kr åt en vän




I början av juni så "placerade" jag 600 000 kr åt en vän. Se tidigare inlägg. Jag ger honom råd om vad han skall investera i och sedan har vi har kontakt varje månad om vad han ska göra. Sen är det upp till honom om han vill följa och investera. Det han ville var att tjäna 5% varje år. Han satte totalt in 600 000 kr i Juni och just nu är värdet 622 640 och det innebär en snittavkastning på 7,6% / år. Jag är riktigt nöjd med avkastningen hitills och jag har samtalat med min vän om att sakta men säkert bygga upp en schysst portfölj enbart med aktier inom 4 år. 

Just nu så ser fördelningen av portföljen ut på det här sättet:

20% Aktier
51% Hedgefonder
14% Obligationsfonder
15% Räntebevis

Inga kommentarer: