Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

onsdag 21 mars 2012

Köp och Behåll portföljen


Ovan kan ni se min köp och behåll portfölj som jag skall ha långsiktigt, typ 5 år eller mer. Jag kommer att sälja enbart om nåt av aktierna rusar upp väldigt mycket eller om det börjar gå dåligt för företagen. Jag har försökt att placera efter att få den bästa utdelningen och stabila företag som redovisat vinst många år bakåt i tiden, samtidigt som det finns möjligheter till att kunna höja omsättningen och därav vinsten.

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Kommer du sätta in mer pengar i dessa företag allteftersom? Investera alla utdelningar, gissar jag?

SparaKlokt sa...

Jag kommer att investera utdelningarna i Avanza Zero för att slippa betala courtage. Så fort jag har kommit upp i en summa av 30 000 kr så köper jag en ny aktie.