Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

måndag 21 januari 2013

Köpt Lundberg, Kinnevik, DIBS o CDON för 77000kr

Äntligen fick jag in pengarna från KF kontot där jag hade Brummer MS totalt 77000kr. Köpte precis Lundberg, Kinnevik, DIBS och CDON för totalt 77000kr. Samtidigt är jag rädd för en rekyl. För det är dags för en sån. Så nu har jag 130 000 kr kvar att investera för i år enligt min placeringsstrategi. Lundberg och Kinnevik ingick inte där, men känner att jag måste fördela riskerna mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är praktiskt att inte ligga 100% investerad, utan ha lite buffert 10-20% när rekyler dyker upp.

/Magnus

SparaKlokt sa...

Hej Magnus,

Kommer inte att vara 100% investerad utan har 130 000 kr kvar som jag kommer att investera i år. Sen nästa år sätter jag in 100 000 kr och därefter kommer jag behålla portföljen. Aldrig sälja aktier. Det e strategin i alla fall. Den 10 årsperiod som gått har inte varit bra. Den 10 årsperiod framför oss kommer nog gå betydligt bättre.