Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 29 januari 2013

Varför jag köper CDON?

Jag har köpt och kommer att tanka på CDON under 2013-2014. Anledningen är att jag tror mycket väldigt mycket på e-handels marknaden. Jag har även tankat på DIBS. Långsiktigt kommer dessa aktier att utvecklas väldigt bra. E-handel är fortfarande en omognad bransch. Jag e inte helt säker, men har läst nånstans att 5% av hela detaljhandeln sker på nätet. Det är för lite. Faktorer som gör att jag tankat på är:

1. Kinnevik, Stor ägare
2. Omognad bransch, stor möjlighet till tillväxt
3. 90-talister som börjar tjäna pengar kommer att handla på nätet. Ren självklarhet för dem.
4. CDON störst i Norden.
5. Lagerproblemet som de har nu kan de sen dra nytta av till alla andra nätbutiker. Logistik är de samma oavsett produkt.

Jag har ingen aning om vad rapporten kommer att ge. Frågan är bara NÄR kursen kommer att börja STIGA. Det är inte OM. Jag kanske är för tidigt ute. Borde ha väntat ett halvår till, men jag vågar inte att vänta. När det ser ut som värst ska du in.
Äger just nu CDON aktier 2000 st för en snittkurs på 36.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tror också på cdon. Men har börjat undra vad det är som händer med kursen. Gick in för tidigt till en kurs på 38.40. Hoppas dock den ska börja röra sig uppåt om ett tag