Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

lördag 1 februari 2014

Månadsrapportering ISK konto



Under januari månad sålde av hela mitt innehav av Avanza och köpte ännu mer Ratos. Ratos utgör just nu hela 14% av min totala ISK depå. Jag tror mycket på Ratos, som just nu har en direktavkastning på 5%. Avanza är en riktigt bra nätmäklare som kommer att ta massor av andelar från storbankerna, men jag tror mer på Ratos just nu efter den stora uppgång som Avanza haft. Det får tiden visa. Sedan köpte jag ett impulsköp av Swedbank då en bloggkollega skrev om aktien. Jag hakade på och när jag köpte den så låg direktavkastningen på 5,9%.

Januaritransaktioner:

Köp
Ratos kurs 61,62 sedan köp -1,9%
Swedbank kurs 169,80 sedan köp +0,8%

Sålt
Avanza kurs 235,5 sedan försäljning +1,9%



Just nu har jag inte mycket kapital att gå in i börsen med utan det mesta är placerade i aktier. De pengar jag har som finns i obligationer och räntepapper är sånt som jag behöver att ta ut 
då jag skall flytta in i min nya lägenhet. Så mina tankar kring mina aktieinnehav är om jag skall sälja av en del och ha en plan på att gå in i börsen efter en nedgång eller bara att sitta still i båten och ha alla pengar i aktier hela tiden. Räntorna är väldigt låga just nu så aktier är de mest attraktiva tillgången tycker jag. Så min aktieportfölj för 2014 ser ut enligt ovan.

Inga kommentarer: